Я вважаю, все має бути в міру і найголовніше, скажу словами з однієї старої комедії:
«Потрібно любити мистецтво у собі, а не себе у мистецтві»
Головред: Олег, про що говорить така кількість нагород? Про те,
що Ви часто берете участь у конкурсах або про високу якість робіт? Краще той, хто має більше нагород. Підтверджуєте?
Олег Говрас: Я не сказав би, що це дуже велика кількість нагород.
Ми дійсно щороку беремо участь у різноманітних конкурсах. Кількість нагород швидше говорить про систематичну участь у конкурсах та підтвердження рівня робіт членами журі. Можна помітити за нашими нагородами, що ми не лише систематично беремо участь у конкурсах, а й, як мінімум, у кожному потрапляємо у шорт-листи. До того ж беремо участь у «найспекотніших» номінаціях, пробитися в десятку яких (з понад 200 робіт) вже досягнення.
Стосовно того, хто кращий. Краще той, хто робить свою роботу професійно, якісно та, найголовніше, корисно для замовника. Конкурси – це більше елемент перевірки своїх можливостей у професійних колах. Звичайно, не варто заперечувати вплив нагород на замовника, особливо якщо у місті, де знаходиться студія, за ідеал дизайну ставиться не якісна робота, а лейбл. Нам дуже довго довелося боротися із «провінційним синдромом».
Замовник не вірив, що, окрім як у Києві, можна десь зробити якісний дизайн, а наші перемоги допомогли розвіяти цей міф. У будь-якому випадку, якщо робота зроблена якісно, вона ЗАВЖДИ МАЄ ШАНСИ НА ПЕРЕМОГУ в конкурсах.
Головред: Як ви оцінюєте рівень дизайну в Україні?
Олег Говрас:Вважаю рівень дуже високий. Звичайно якщо розглядати верхівку айсберга, тому, як у будь-якій справі є посередності та явні шарлатани. Чим більше копаюсь в інформації про дизайн, тим більше знаходжу інформації про самородки, яких в Україні ніхто й не знає, а вони справді справді шедевральні речі. Якщо оцінювати кількість фахівців із великої літери, як для галузі діяльності, то їх чимало. Але якщо подивитися на їх кількість з боку займаються дизайном, то не так і багато. Адже у нас «дизайнер», чи не кожен, хто Word знає. Але, все ж таки, я точно знаю, наша земля ніколи не буде обділена талантами
Головред: Хто для Вас авторитет у дизайні?
Олег Говрас: Авторитету (людини) у дизайні для мене немає. Я більше ціную якісні дизайн-роботи та прагну до виконання таких. Я більше виявляю повагу до колективів, дизайнерів, аніж поклоніння. Дійсно є студії та особистості в дизайні та їх чимало, але виділити одного я не зможу, бо вони всі варті поваги, навіть у малих їхніх досягненнях.
Головред: Чи дозрів український клієнт для сміливих дизайнерських рішень?
Олег Говрас: Питання про клієнтів мусолять вже не один рік. Хотілося б запитати: «А чи дозріли студії для сміливих дизайнерських рішень?». Ось коли дозріває сама студія, а не просто «понтується», тоді і клієнт довірливіше ставиться до пропозицій розробників. Не варто забувати, що дизайн – це не творчість для самореалізації, а робота, яка підпорядкована та вирішує певні завдання (для упаковки – продажу, фірмовий стиль – особа компанії тощо). Я вважаю за все має бути в міру і найголовніше скажу словами з однієї старої комедії: «Треба любити мистецтво у собі, а не себе у мистецтві».
Головред: Дякую.