Щоб не було боляче…
…за втрачене ім’я, гроші та досягнення…

Займаючись розробками товарних знаків та корпоративних логотипів, креативно-дизайнерська студія «SOLASS» все частіше стикається з проблемами замовників щодо ЗНАКІВ НА ТОВАРИ ТА УСЛУГИ (у загальному вживанні – товарні знаки, торговельні марки, логотипи тощо).

Товарний знак – позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб (Закон України „Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”).
Об’єктами правової охорони можуть бути такі знаки: словесні у вигляді слів або сполучень літер; зображувальні у вигляді графічних композицій будь-яких форм на площині; об’ємні у вигляді фігур або їх композицій у трьох вимірах; комбінації вищезазначених позначень.

Такі знаки можуть бути виконані у будь-якому кольорі чи поєднанні кольорів. Знак може бути звуковим, світловим, а також кольором чи поєднанням кольорів тощо. Такі знаки реєструються Відомством при наявності технічної можливості внесення їх до Реєстру та оприлюднення інформації стосовно їх реєстрації.

Наведемо деякі проблемні питання в обиранні, розробці та використанні знаку для товарів і послуг а також корпоративних логотипів.

Проблема – 1. Працюючи деякий час під незареєстрованим знаком, а це може бути назва закладу, чи фірми, їх власники можуть стати порушниками законів України „Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” та „Про захист від недобросовісної конкуренції”, не знаючи про те. Може випадково з’ясуватись (і не зовсім випадково), що подібна назва чи торгова марка є зареєстрованою іншою особою. Як наслідок: відшкодуваня наданих збитків опоненту, припинення виробництва товару чи послуг під спірним знаком. Останнє обумовлено також, зміною вивіски, фірмового стилю, упаковки і так далі. Але саме головне, це втрачені ім’я та репутація фірми чи товару, яка зароблялася, можливо, роками, приносячи фінансове зростання.

Проблема – 2. Обираючи для свого закладу чи фірми назву, більшість підприємців використовують загальновживані слова, або слова, які вже використані в інших вже зареєстрованих торгових марках. Не ставячи за основу розробку торгового знаку, замовляються фасадні вивіски чи візитки, в яких знаком стає назва, зображена в стандартних літерах і графіці, які не мають значних особливостей. Але коли постане питання захистити зароблене ім’я від конкурентів, підробників і т.д., узаконити свої права чи гарантії свого імені, у реєстрації знаку може бути відмовлено патентним відомством тому, що знак не має графічних особливостей, а назва є загальновживаним і не підпадає під правову охорону.
Стаття 6 п. 2 Закону України „Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”.
Згідно з цим Законом не можуть одержати правову охорону також позначення, які: звичайно не мають розрізняльної здатності та не набули такої внаслідок їх використання; складаються лише з позначень, що є загальновживаними як позначення товарів і послуг певного виду; складаються лише з позначень чи даних, що є описовими при використанні щодо зазначених у заявці товарів і послуг або у зв’язку з ними, зокрема вказують на вид, якість, склад, кількість, властивості, призначення, цінність товарів і послуг, місце і час виготовлення чи збуту товарів або надання послуг; є оманливими або такими, що можуть ввести в оману щодо товару, послуги або особи, яка виробляє товар або надає послугу; складаються лише з позначень, що є загальновживаними символами і термінами…
п.3. Не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати з:
знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для таких самих або споріднених з ними товарів і послуг; … знаками, визнаними добре відомими …

Проблема – 3. Ви не знаєте, чи може обрана вами назва стати повноцінною торгівельною маркою та бути зареєстрованою. Ви не маєте уяви, хто і як може розробити для вас дизайн товарного знаку, враховуючи всі нюанси та вимоги до знаку, і яким чином проводиться його реєстрація в патентному відомстві.

Вирішення цієї проблеми і виходи з перших двох пропонує вам креативно-дизайнерська студія „SOLASS”. Ми є єдиною в Черкасах та однією з небагатьох в Україні, творчою і спеціалізованою структурою, яка надає комплекс професійних послуг з розробки знаків для товару і послуг (торгових марок, логотипів і т.д.), а також їх реєстрації у державному патентному відомстві (без посередників).

Нашими послугами з реєстрації товарних знаків звертались такі добре відомі в нашому місті організації, як:
„Птахофабрика „Перше травня”, ТРК „ВІККА”, салон СПА „Райский уголок”, піцерія „Прима ФЕЛІЧІТА”, меблева фабрика „ЛАМІС”, промоушн-агентство „Промо-Проект” та інші.

Нашими дизайнерськими розробками є такі торгові марки, як:
ТЦ „Постачальник”, магазин „Хто-Там”, горіхова компанія „Анатолія” (м.Київ), салон „Райский уголок”, меблева фабрика „Ламіс” (оновлена ТМ), „Калібр” (нова марка для „Птахофабрики „Перше травня”), „Злата” (оновлена) та „La Pasion” (Парфумерна фабрика „Злата”), „Промо-Проект”, „Арт-комп’ютер”, „Гранд-маркет”, „Папа Карло”, „Європа-сервіс”, меблева фабрика „ЛІВС” (оновлена ТМ), мережа салонів „Мульті Модус” (колишній салон гардин „Радуга”).

До речі, остання розробка „Мульті Модус” на 5-му Київському міжнародному фестивалі реклами зайняла призове третє місце.

Сьогодні, можливо ви дрібний підприємець, та завтра може постати питання
про надання гарантій на ваші послуги чи товар, і цією гарантією буде ваше ім’я.
Яким воно буде?
P.S.